Mina köksäventyr

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Jessica - 4 oktober 2012 21:44

I en gammal receptbok hittade jag det här receptet förra veckan, vet inte när jag skrev ner det men det måste vara många år sen... och har aldrig testat tidigare men nu ikväll när vi fick finbesök av Moster P så tyckte jag att det var på tiden att testa.


Kycklinggratäng                   4p

1 grillad kyckling eller 2 hyfsat stora kycklingfiléer (stekta med grillkryddor)

1 röd paprika

3 dl okokt ris

Sås:

1 dl mango chutney

1 dl grädde

2 dl creme fraiche

3 msk chilisås

2 tsk curry

2 tsk paprikapulver

2 dl riven ost

Garnering:

1/2 dl kokosflingor


  • Koka riset och blanda med hackad paprika. Lägg kycklingen i bitar över.
  • Blanda ingredienserna till såsen och häll denna över kyckling & ris. Strö över riven ost och gratinera 20 min på 225 grader. Strö över kokos när du tar ut formen ur ugnen.
  • Servera med sallad och gärna en brödbit.

 

 


Kommentar: det här var ungefär lika gott som nyttigt!! Riktigt gott alltså och mums tyckte både jag och R och detta kommer nog bli en fredagsfavorit här hemma. Tog vanlig fet creme fraiche och vatten istället för grädde, ökade även mängden vätska något. Använde mindre än 2 dl riven ost och glömde helt bort kokosflingorna. Banan och jordnötter skulle säkert vara riktigt gott till, det kanske vi testar nästa gång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kolla gärna denna blogg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards